August 24, 2010

buatku terseyum


Datanglah sayang, dan biarkan ku berbaring
Di pelukanmu, walau untuk sejenak
Usaplah dahiku, dan ‘kan ku katakan semua
Bila ku lelah tetaplah disini,
jangan tinggalkan aku sendiri
Bila ku marah, biarkan ku bersandar,
jangan kau pergi untuk menghindar
Rasakan resahku, dan buat aku tersenyum
Dengan canda tawamu, walaupun ‘tuk sekejap
Kar’na hanya engkaulah, yang sanggup redakan aku
Kar’na engkaulah satu-satunya untukku,
dan pastikan kita s’lalu bersama
Kar’na dirimulah yang sanggup mengerti aku,
dalam susah ataupun senang
Dapatkah engkau s’lalu menjaga ku
Dan mampukah engkau mempertahankan ku
*********


ellow my dear blog.
today a smile day
a simple thing makes me smile da whole day.

*********
kat tangga, 
macam kenal je. aah la, tu dia.best kalau dapat cakap dengan dia.  
aku nak start dulu? haha.. forget it.

okayy.. teruskan perjalanan haluan yang sama ke lecture hall. disebabkan kawan dia buat lawak nak beli makanan kat tepi jalan, dia berhenti dan aku berlalu depan dia.

dia : fiza. (sekali panggil macam tak berapa clear.) fiza.
aku : (hehe.. yess!!!! sambil senyum)   uih! hai *****
sambung bual sambil jalan sekali. huahehe..
dia : hai.. ermm.. okayy?? emm ko okayy???
aku : (muka aku memang pelik gilew a. tetiba tanya gtu) aku? okay? okayy jew.. 
dia : sihat?
aku : sihat. sihat. hehe.. (dalam hati, kalau tak sihat takde la ko tengok aku kat sini.)
dia : ko puasa ke hari ni?
aku : puasa lah. aku ada nampak macam orang tak puasa ke? (serius control sebab tak tahu nak cakap apa)
dia : eyh tak. mana lah tahu kan. hah? bila boleh belanja aku?
aku : aikkkkk.. aku plak kena? ceyh! 
dia : yelah.
aku : (cakap macam nak berbisik) bukan ko ke nak kena belanja aku. sebab aku lepas sampai quarter final.    kira aku lagi hebat lah. hehe 
dia : pulak? (muka tercengang)
aku pon dapatkan balik kawan aku kat depan dan tinggalkan dia terpingapinga kat belakang. 

********
akhirnya lepas sebulan dapat gak berbual walaupun macam apa jek.
info yang aku dapat dari kawankawan
lagipun bukan senang dia nak tegur budak perempuan.
 
selalu asyikasyik senyum je. baru hari ni dapat borak balik.
so sampai masuk lecture hall aku dok tersenyum.
kalau boleh tadi tak nak je stop cakap dengan dia.
hehe... gatal kan???

okayy dah fiza...   stop dreaming...

.
p/s: aduhai fiza.. tak habishabis layan perasaan. simpan je la. tak pon buang jauhjauh..
 

2 comments:

m✿iz✿tuL said...

SIAPA weh...x citer kat ak pon...

feeza_rashid said...

haha.. ko yang ssh sgt nk di kontek...
bkn salah aku..
cter sal ko pon ko xstori ag kat aku.. lotih den tggu kow...hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers