August 9, 2010

tragedi semester break

ARGGHHHHH!!!!!!!!
cuti sem yang sangat membosankan.. cuti yang xbwat apaapa selama seminggu melainkan duduk rumah.


hari pertama: pergi bwat lesen baru kat jpj maju junction + teman abah bawak adik pergi bwat ic kat sni


hari kedua: ke bsn. mulamula just nak teman mama g bank in duit. pastu tetibe terbuat kad bsn baru plak. nasib baik bawak ic temporary and buku bank sekali. abg keje bank tu comey sangat uh. senyuman yang sangat menawan. bagus kalau semua pekerja kerajaan seperti dia.
(harihari aku g bank..hehe)

abg bank: adik, tak sekolah ke?
aku: hmmm???? tak sekolah.
(hehe.. saya ni nampak macam budak sekolah lagi?? abang ni nak ngorat saya kew?? hahaha....)
abg bank: ouh.. tak keje ke hari ni?
aku: saya tak keje. study.
abg bank: study mana ni , dik?
aku: mmmmm... shah alam. uitm.
abg bank: ohhh... baguslah. blaja elokelok taw..
(senyum sambil memberi pesanan seperti seorang abg mithali)
aku: hehe... terima kasih

hari kedua bersambung dengan aku pergi driving kelas.

hari ketiga: dah pasang niat nak pergi mid. tapi hujan lah plak. apa lah nasib aku. nak keluar sorangsorang pon ada gak dugaan.

hari seterusnya: harapan nak pergi mid dan merayaurayau seorang diri tak menjadi. tiaptiap hari hujan.

hari sabtu: kena tinggal kat uma sorangsorang. adik plak pergi bb coz ada event apa benda entah. sampai hati tak bgtahu.


hari ahad: pergi tengok mama dan kawankawan khatam quran

fuhh.. selepas dipujuk dengan baju baru, akhirnya aku mengalah. pergilah jugak tengok. satu sebab je buat aku malas pergi ni, nanti kawankawan mama mesti tanya pelbagaibagai soalan pasal study. lomah den.. aku ni dah lew berat mulut.. hehe. tapi aku okayy je layan dorang semua. 

 anak mama 

AKHIRNYAAAA....  aku balik uitm dengan hati yang redha dengan apa yang berlaku sepanjang cuti sem ni.. takpe2 cuti raya nanti kita keluar taw kawankawan. kita boling, movie, mkn subway, kita lepak kat auntie anne lagi, kita ziarah t.s, bb, pv, klcc and semualah.... ganti balik cuti sem aku yang dah hangus gitu jew nih..


p/s: cuti sem yang paling banyak meluangkan masa dirumah. anak yang baik...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers