August 29, 2010

jalan puncak alam

"fiza, jom teman aku pergi puncak alam."
"what??!!! puncak alam? kau ingat dekat ke? mahu lebih sejam tu pergi balik. aku ni nak kena bukak puasa lagi. lain la kau."
"alaa... nanti kita singgah la bazar dekat pkns tu ke. kejap je pergi trus balik. jangan risau. tambang teksi semua aku tanggung."
"kejap je an? aku tak larat dah ni. okay. bila nak gerak?"
"jap ag pukul 5.30 ok."
"yelah2"
********

tunggu pakcik teksi yang dah di call. 
"pakcik amik berapa nak pergi puncak alam?"
"ehmmm.. kamu biasa pergi tak?selalu kena berapa?"
"tak da lah biasa tapi dalam RM25 camtu kan?
"ishh. mana ada. biasa pakcik kenari amik RM45sehal. kalau pergi balik RM90 lah."
(wahhhh!!!!! gila bapak mahal. pakcik ni saja ni sebab tahu kitorang tak pernah p sane)
"ouh ye kew? kalau macam tu, kami nak pergi pkns jew lah pakcik. nanti saya call kawan saya suruh datang amik."
(trick yana je ni sebab tak pergi dengan pakcik ni. cekik darah)

**********

"weyh yana. kita pinjam je la kereta shahmi. kalau dekat RM100 tu baik kau bayar kat mamat tu tak pun kau full kan tank minyak honda dia. daripada kau bayar tambang teksi yang macam tambang flight tu. membazir je."
"okayy. jap try tanya dia."


"jap lagi dia sampai hantar kereta."
"ouh yess!! tak payah susah nak cari teksi."

***********

sepanjang perjalanan yang sangat lama nak sampai. buhsan and aktiviti aku ialah....



*yana drive + fiza tak da kerja*




**********

after setengah jam, sampai lah destinasi.



uitm kampus puncak alam.

terpegun sangat bila sampai sana. cantik sangatsangat. waktu malam dengan lautan lampu, buat kawasan ni lagi bertambah cantik.
tapi nak jalan tu memang sangat jauh.
memang boleh kurus study dekat sana.


pic ni aku snap sendiri taw.
 cantik kan? aku suka sangat tengok suasana ni.


dari dalam bilik di kolej rafflesia.




okayy dah abis berjalan. time to study. cranial nerve sedang menanti aku. bye semua. :)

2 comments:

sepaku said...

uitm shah alam dgn uitm puncak alam tak sama ek?

feeza_rashid said...

sepaku : tak sama. puncak alam tu satelite cmpus n baru je lagi.
s.alam uitm kampus induk. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers