November 17, 2010

bobi or hobi

banyak nya dugaan nak siapkan amanah ko ni wahai  ATUL.
dari sehari ke sehari aku setelkan sikitsikit.
idea tak nak datangdatang. puas dah aku perah.

nak citer HOBI MASA KECIK
nak kena revise balik otak ni ke masa dulu.

reverse> gostan> undur

akhirnya dapat lah jugak aku ingat sikitsikit.

masa kecik dulu aku cerah la jugak.
heeeeeee~
akibat terlalu banyak mendermakan kulit yang cerah ke cahaya matahari yang sangat jeles dengan kecomelan aku, cerah dah bertukar gelap.
sekarang, aku kena berusaha pulak kembali ke asal.
(gelabah betol.. kalau dah tak cun tu, terima je la kenyataan dengan reda.)

meh la nak start citer perihal hobi.
firstly, aku sangat minat kumpul anything yang berkaitan dengan tweety. korang kenal tak dengan TWEETY?
pehhhh... aku memang fanatik tahap high lah dengan SI COMEL tu.
kalau ada nampak baju tweety je mesti aku nak. aku minat gak kumpul pic dia.
ingat lagi, dulu ada gulagula tu, plasticnya gambar tweety taw. aku beli banyakbanyak gulagula tu sematamata nak kumpul. bukan untuk makan.



secondly, aku suka join tangkap ikan kecik dengan adik aku kat dalam longkang depan rumah. ni rumah before pindah. and everytime tu juga, mesti mama marah. aku lah kena paling teruk. mana taknya, aku paling sulung. bukan aku nak marah adikadik main kat situ, tapi aku g join pulak. comel ikan tu. tapi kan kalau dapat pegang, memang kepuasan yang memuncak la beb! macammacam benda aku guna untuk kumpul ikanikan tu. bekas kecik, bekas besar, tin. ada satu hari tu, kami adek beradek pakat nak bela ikan tu. so simpanlah ikan tu dalam rumah taw. bila mama tahu, ikan tu terus kena buang. bukan tu je, kena bebel jugak tu. haishhh.. 

thirdly, maen getah! korang penah maen tak? best kan? 
in out side by side, out in step! hahaha... masa kecikkecik dulu takde duit lagi. jadi semangat ni aku kumpul duit belanja sebab nak beli getah sepeket kat kedai apek depan rumah pastu ikat getah tu untuk maen dengan kawankawan. time tak puas lagi maen dengan kawankawan, balik sekolah tu, ajak adekadek pulak. kalau dorang tak maw maen, siap pujuk lagi. kadangkadang sampai guna kekerasan sebab dah fanatik sangat an. hehe...


comel yew budak ni.
tak sure sangat umur bape masa ni. maybe 2 tahun kot.

ni masa aku darjah 6. pic laen xscan. so gelap pon gelap la eyh.
nway, aku yang tengah tu.

last sekali ni pic masa form 5.
dulu aku takminat sangat bergambar ni.
akibatnya, koleksi gambar pon tak banyak.

okaylah. tu je nak cter pasal HOBI MASA KECIK saya.
THE END


1 comment:

mariatul_m0hamadiah said...

haha.. bagus~ stel jugak.. ok, best jugak maen getah.. tapi kalau aku main mesti kalah.. hahahaha...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers