November 10, 2010

kisah teh tarik

"mamak!!! teh tarik unek!"
" kasik tarik panjangpanjang ok!"
mamak pon geleng kepala. maksudnya owryte la tu.

tak cukup lagi tu, " mamak, kalau boleh kasik buih melimpah" 
fulamak weyhh... ang nak minum ka nak main buih?

"bro, jom minum teh tarik"
"kat mana?"
"kedai mamak la. kedai melayu takde 'kick' la"
*stigma ni kalau semua orang macam ni, mahu tak laku kedai melayu kecuali waktu makan tengahari je a sebab masih ada yang nak jugak masakan melayu untuk lunch.

betul ke semua ni?
aku sendiri pon tak tahu. sebab tak pernah nak investigate pulak.

harihari kat rumah mama mesti akan buat air teh untuk abah. (kat rumah takde tariktarik)
pagi,sebelum pergi kerja, petang,masa makan petang and malam, sebelum nak tidur.
kalau mama dah tidur pun, mama bangun sematamata untuk buat teh segelas.(kalau lah suami aku suka minum teh gak, aku tak tahu la aku rela nak bangun ke tak)

kiranya teh tarik mak aku pun tahap mamak gak kot. tu yang bapak aku suka sangat tu.
(ellow.. mak aku melayu ok. tak de darah mamak pon family aku ni)

sekarang, aku dah suka minum teh ais (but nescafe ais still no 1)
ni semua penangan membe aku yang beli teh ais yang dikira sedap gak la.
lepas pada hari tu, setiap kali aku lalu je kat DC (dataran cedekia) aku mesti akan beli teh ais (if tak beli air nescafe).
waaaa.... sudah ketagih ni.
selalu dok asyik tengok orang je ketagih. kali ni aku terkena HASUTAN TEH AIS. (ni dikra baik sikit kot dari TEH TARIK).



2 comments:

Anonymous said...

akibat kandungan kafein yang tinggi dlm nescafe menjadikan anda ketagih..berhati2..once tinggal kafein..adoi sakitnya kepala..kandungan kafein dlm teh jgk tinggi...lagi tinggi dr kopi

feeza_rashid said...

huhu... memang.. sekarang ni, i cant stand da whole day in class without kafein kot.. sebenaryew, im in critical case...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers