June 17, 2011

Nora Elena fever was over

hey selamat malam.
sambilsambil tengok siaran ulangan Piala FA malam ni, baik aku buat kerja berfaedah ni. haha. berfaedah ke? haha.
sedih ni tengok muka Daudsu. bersalah gila wajah dia. dah la comel! >.<"


sebenarnya nak cerita kisah berakhirnya drama bersiri Nora Elena yang diminati ramai. drama ini disiarkan setiap hari isnin hingga khamis jam 7.00- 8.00 malam. secara jujurnya, aku lebih suka waktu siaran slot akasia yang sebelum ni. iaitu jam 6.30- 7.30 petang. nak tahu kenapa? sebab aku tahu. i think, it should be consider by TV3 memandangkan ia mendapat rating penonton yang sangat ramai. so let's think. berapa ramai la ek yang lewat solat disebabkan cerita ni disiarkan waktu maghrib? hurmmm?? aku tak kata semua. tapi bilangan yang sedikit tu tetap ada kan? sekadar mengingatkan diri sendiri dan kawankawan yang lain.

sesungguhnya aku bukanlah mudah nak menjadi pengikut setia untuk sesebuah cerita. hanya cerita yang wow sahaja jadi perhatian aku. >.<" Nora Elena merupakan sebuah cerita adaptasi dari sebuah novel yang bertajuk "Kasih Yang Suci". aku ada seorang kawan yang sangat gila novel Alaf 21. so she suggest aku beli novel ni. tapi aku sedang mencari novel Contengan Jalanan sekarang. just that im interested right now. pelakonpelakon yang berjaya menarik perhatian penonton termasuklah Siti Saleha, Aaron Aziz, Erry Putra, Wan Sharmila dan Zul Ariffin.

fenomena sekarang ni, semua orang mengharapkan kekasih mereka seromantik  Seth Tan. amboi. bersyukur sikit eyh. tapi betul jugak tu. aku pun cair tengok lakonan Aaron Aziz tu. jangan kata aku seorang. ramai lagi yang bersetuju dengan pendapat aku. dia sangat bersabar dengan apa pun layanan Nora Elena. and how he treat Nora, speak to her. wahhhh. what a cool man. yang tu baru COOL ok. bukan yang jenis yang poyo cool tu. erk. lakonan. erm. ada ke dalam dunia ni lelaki sehebat tu? bawa meh jumpa aku. haha.

kalau dah yang tu jodoh kita, apa pun terjadi dia tetap akan jadi milik kita. terbukti dalam cerita ni. walaubagaimanapun, kita harus yakin dengan ketetapan Allah kan. Dia maha mengetahui segalanya. Nora, bertunang dengan orang lain. alihalih. kahwin dengan seseorang yang telah merosakkan dia suatu ketika dahulu. secara realitinya siapa yang nak kan? setelah perkara buruk tu berlaku, tentunya dia merasakan bahawa lelaki itu adalah beast yang durjana. sumpah memang benci gila nak mati. tapi apa boleh buat. lelaki tu dah jadi suami dia. tu lah hebatnya perancangan Allah S.W.T.

"setiap orang yang melakukan kesalahan berhak diberi peluang kedua". dalam kes drama ni, memang wajar la kan phrase ni used sebab dia dah cerita semua reason dia and sekali je pun dia salah. dalam kehidupan seharian kita kalau dah banyak kali sangat, teruk jugak kan. da seumpama diri diperbodohkan. hurm. dah besar panjang. jadi fikirfikir la sendiri. you know what ever the best for you.


p/s: nak tengok Aaron Aziz yang kasar pulak dalam KL gangster. jum jum ;)

3 comments:

Nik Lisa said...

whasup with seth tan?
best sgt ke die..? haishh. hehehe

btw
aaron aziz dalam kl gangstah dah insaf la.
baik gak.
tapi stil belasah2 for good things. chewa.

feeza_rashid said...

everything is up with him. he was so very good la babe! aaaaahhhhhhhhh.. caeeerrr mood. haha.

aku nak tengok kl gangster! serius. but then no body is free right now! :(

fifi said...

jum tgk kl gangster sesame!! =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers