June 8, 2011

3rd Malaysian International Medical Students Conference (MIMSC)

assalamualaikum.
dua hari lepas aku baru balik dari 3RD MALAYSIAN INTERNATIONAL MEDICAL STUDENT CONFERENCE (MIMSC) 2011 di Melaka Manipal Medical College (MMMC).
 its objectives to improve our knowledges and basic scientific research skills, and also to bring together and unite the Malaysian and International medical students, while gaining insight to advancement in medical education on an international basis. this is experience pertama aku joining a conference. before this, aku ingatkan conference ni satu benda nerd yang hanya dihadiri oleh medical student yang nerd. haha. ternyata hanya yang tak nerd je akan enjoy conference tu. 

majority of student kat sana ialah non-malays. disebabkan kami from UiTM. kami ni lah yang membanyakkan golongangolongan melayu ni. walaubagaimanapun, still ada universiti lain yang hantar student melayu tapi dalam bilangan yang sikit. cuba bayangkan, how the doctor population in malaysia will be mengikut population medical student sekarang. hurmm. 

namun, semuanya sangat friendly. aku dapat ramai kawankawan chinese and indian. selama ni asyik dalam dunia bangsa yang sama je kan. belajar dalam suasana yang baru best! sangat best! cuma, communication barrier ialah sesuatu yang membataskan pergaulan. im talking about myself ok. not my friends. mereka semua okay je if converse in malay tapi aku lah pulak rasa yang sangat inferior. aaa. tu lah, cikgu suruh cakap english aku tak nak. kan dah menyesal. nway, ada juga oversea student yang join this.

3rd Malaysian International Medical Student Conference (MIMSC) 2011

the topic of this conference was TRAUMA. we learned trauma in many aspects such as how to manage, triaging in trauma, ultrasound in trauma, orthopaedic trauma, traumatic life event dll. total up about 11 seminars and 10 workshops were held in 4 days 3 night. the lectures so good in their speciality. having a good sense of humor. haha. memang bantai gelak je lah aku ni. 

this is marvellous MMMC. proud to be here walaupun just in 4 days.
in front of hotel yang kami stay. Arenna De Luxe hotel.masa mulamula sampai tu rasa macam cant believe deligate akan stay here. syiok gila. tidur rasa macam tak nak bangun. haha. boutique hotel kan. of coz la cantik.
fellowship night. first day. like ice breaking session. sit dalam group yang dah ditentukan pastu berkenalkenalan dengan student from other universities.
managing trauma dengan anything yang ada depan mata. such as surat khabar, tali, tie, batang mop, payung. huh? tak percaya kan? medical student sangat creative. lol!
 belajar men simen kan tangan orang yang patah using POP tu immobilize fracture. different punya experince. siapa yang patah tangan boleh jumpa aku lepas ni. tangan aku pon kena. orang tanya, apa rasa. aku, panas and berat! serius tak tipu.
UiTM-UKM delegates.
gala dinner night.
picture with the new president of Society of MMA Medical Student (SMMAMS). he is so humble. active gila. banyak lagi society yang beliau ketuai dalam dan luar negara. nampak je kecil. :)


this boy hah. aku paksa dia hafal nama each of us. setiap kali nampak dia, aku akan tanya nama aku. haha. yang bestnya, nama aku dia tak penah lupa. sebab cara dia hafal nama aku tu sangat kejam! haha. maaf kawankawan, dia susah ingat nama kamu semua. hehe :p

that's all for 3rd MALAYSIAN INTERNATIONAL MEDICAL STUDENTS CONFERENCE (MIMSC). kami belajar banyak dari sini dan enjoy banyak juga. hope that can join next MIMSC and tambah lagi banyak new friends and experience.
sebelum balik ke shah alam, kami had a tour around MMMC. we like their gym, sauna and swimming pool. sangat cantik okay. haha. with that. bye.

3 comments:

Cik Siti Rahmah Bahrom said...

aku tahu dia ingat name ko mcm mane... "pizza hut" kan? kan? :P

feeza_rashid said...

lagi kejam dari tu. haha. p comell jek. :p xpe. at lis dy ingat! hahaha

Anonymous said...

fliza dragon ball..lol~~~
hahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers