June 29, 2011

DAY 7 - tiga perangai baek anda

assalamualaikum
akhirnya aku kembali untuk sambung cabaran ini. this is so the very tough punya task. aku menghilang untuk mencari ilham kot. haha. so now nak settle kan the next one. fyi, some of the answers were gained from my BFF cik ema. some of them, aku yang cakap sendiri. okay! fair enough la kan for me. tak de isu puji memuji diri sendiri ye. hehe.

1. " kau ni terlalu baik lah. orang buat apa pun kau still nak layan lagi."
- this is me? really? hurmmm. mungkin aku tak sanggup nak sakitkan hati orang kot. sebab aku sangat berpegang pada katakata, what ever you give, all will comes back to you. so, kalau kita nak orang layan kita dengan baik, kita kenalah layan orang dengan baik jugak kan. walaupun kita tahu yang semua orang takkan berfikir seperti apa yang kita fikirkan. and sebenarnya aku mudah rasa tak sedap hati if hati aku terdetik ada buat orang ter'sakit hati' dengan aku. nampak je luaran macam aku gamblegamble, cool like nothing happen. but the truth, is dalam minda aku berpusing memikirkan apa yang telah berlaku. dan sekiranya keberanian itu datang, aku akan minta maaf. takpun aku akan act as nothing had happen dan berkomunikasi as usual. dan paling severe, aku akan diam je sampailah dia yang bercakap dengan aku dulu. hehe

2. " keras hati. tapi still buat jugak."
- macam mana ye nk bagitahu. ermm. like this, kalau dah kerja itu diamanahkan atas nama aku. aku akan pastikan that job was totally done. fine lah. aku tahu aku takde lah too perfect. tapi at least siap. tak kira la se'emo' atau tak sepuas hati mana aku sebelum tu. tapi prefer to be alone to make it settled.

3. sangat komited untuk mendapatkan sesuatu yang terbaik untuk diri sendiri dan juga masa depan. yes! if that i want, no matter what, aku kena dapatkan. baru aku akan berpuas hati. that's me. sesungguhnya hanya kita yang tahu apa yang kita inginkan. usaha tangga kejayaan. namun, doa dan nasihat parents, kawankawan dan orang sekeliling sangat lah dihargai.

4. aku sangat sayang all my stuffs. (melebih sudaaa..) anybody yang take it memang aku akan serang. gggrr. 7 hari 7 malam aku sebut. serius. dan sekiranya hilang, aku tak leh nak tidur lena dan aku takkan buat benda lain. memang aku akan cari sampai jumpa. till aku puas hati.


p/s: ada yang nak tambah ataupun tidak berpuashati? anda dipersilakan beri komentar anda okay. no hard feeling. :)

2 comments:

Cik Siti Rahmah Bahrom said...

sebijik-sebijik ko amek ehh.. hahaaa

feeza_rashid said...

yang dua atas tu je sebijik! hehehe. perlu lahh. supaya tak de pertikaian. haha. takut gak org kata angkat bakul sendiri. hahaha :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers