December 15, 2010

jalan hidup itu takdir

who is me if im not here.
apa agaknya arah hidup aku kalau aku tak pilih jalan hidup di UiTM ni ek.
nak start story dari mana agaknya? start je la dari manamana pun kan. kisah aku. ikut suka aku lah. tak mo baca takpe.

first jejak kaki ke TABIKA PERPADUAN HULU LANGAT.
masa ni umur aku 5 tahun. tadika tu dekat je dengan rumah aku. 5 minit je kot. tapi kalau lah aku tak nampak mama atau ayah aku dari tingkap, mulalah air mata aku meleleh. korang kena paham situasi orang mulamula masuk sekolah.

umur 6 tahun pulak, aku masuk TADIKA HOLY FAMILY KAJANG.
holy? yupp. tempat tu ada church. and aku pernah masuk church tu. jangan risau aku selamat lagi selama kat situ. orang kat sana baikbaik. aku sangat miss kawankawan kat sini teutama budak botak yang suka kacau aku. tapi jujur aku dah lupa nama dia.

then, aku sekolah rendah di SEKOLAH KEBANGSAAN JALAN BUKIT 2 KAJANG.im was a librarian when i was standard 6. heee~

My Photo

sambung SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN JALAN BUKIT. tapi setahun je sekolah kat sini. pastu pindah bangsar dah. mulamula request nak sekolah sini jugak. time tu memang tak kesah walaupun kena g sekolah jauh. (hehe... sebab macam ada something je buat aku tertarik kat sekolah ni)


form 2, SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN BANGSAR. which is memang sekolah aku sampai lah aku habis SPM. fine. we all memang rapat sebab most of us dalam kelas yang sama from form 2 sampai form 5. tambah pulak rumah dekat. kadangkadang memang study samasama tak kesah a boy ke girl sebab takut kena marah dengan cikgu.
yess im not perfect but im a prefect.



semua kitorang ni satu kelas. sikit je kan. sebab tu we all memang close.
yess this is us.

kalau aku tak memilih untuk continue after PMR di sini, aku terima tawaran from SEKOLAH TEKNIK KAJANG. the course is perdagangan. nasib baik aku tak pergi sana. memang tak kena dengan jiwa langsung. mulamula memang aku yang pilih course tu sebab aku suka mengira. nak jadi akauntan lah konon. tapi entah. memang tak ditakdirkan untuk berjumpa dengan mereka dekat sana kot atau mungkin rezeki aku bukan kat sana.


aku pun sambung la kat SMKB course pure science dan berniat nak jadi engineer.

citacita aku masa tu besar weyh. nak jadi engineer.(tapi sekarang kalau dapat kawen ng engineer pun takpe kot.. hahaha... gatal ko)  selalu berangan nak beli COMPANY SONY yang sangat gleme tu. tapi result fizik selalu cukup makan. (boleh kenyang gak lah)

disebabkan minat aku yang melampau kepada matematik, aku memilih SAINS KUANTITATIF sebagai first choice dalam UPU after SPM. kalau aku tak disini, aku sedang menuntut di UiTM SG PETANI sebagai pelajar tahun akhir DIPLOMA SAINS KUANTITATIF. nak grad dah weyhhh....membe aku tak paham kenapa aku pilih kos macam tu padahal aku boleh cari masa depan yang lagi bagus. biarlah asalkan aku yang minat. aku isi jugak permohonan matrik. aku dapat both. 

tapi aku memilih untuk terus di MATRIK NEGERI SEMBILAN. dan sekarang further study di UiTM SHAH ALAM sedang mengejar citacita yang aku tak pernah termimpi masa kecik dulu.

ok. that's all. 
bye
:)



2 comments:

Cik Siti Rahmah Bahrom said...

kalau ko stay teknik, kite dah kenal.haha! then dpt plak 1bilik dekat matrik tuh :)

feeza_rashid said...

hahahahha...nak ke stdent meki cm ko berkenalan ng dak perdagangan?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers